Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lyd oppgradering i Caddy`n

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Lyd oppgradering i Caddy`n

Lage en liten tråd om Caddy`n..

Planen var å ikkje gjøre så altfor mye, men får nå se hvor det bærer avgårde.

Utstyret eg har er ikkje så mye, så må ta en vurdiring på hva eg vil ha av utstyr.

Har fått laget meg en båndpass kasse, fant ut av det var best siden eg kaster alt mulig rart inn i det lasterommet. Slipper ihvetfall irritere meg for ødlagte elementer..

Bassene som eg har er 2 stk av disse http://www.judysbilstereo.no/subwoof...-rms-2-x-2-ohm.

Får se om eg tar å demontere dørtrekket på en side for å se hvilke komp sett eg kan bruke.

Så det eg må vurdere hva eg skal kjøpe er:

Forsterkere til bassere og et komp sett.
    Batteri.
    Kabler.
    Dempings materialer.

Her er et par bilder:

Spl dynamics 3500 tror jeg den heter passer perfekt på ditt oppsett kan lastes i 0,5 ohm

Mvh kim

Comment

Originally posted by kimafro View Post
      Spl dynamics 3500 tror jeg den heter passer perfekt på ditt oppsett kan lastes i 0,5 ohm

Mvh kim

Tenkte eg skulle koble dem til 2 Ohm, dårlig erfaring med å laste forsterkere for tungt..

Men takk for tipset..

Comment

Sitter å fundere litt på hvor eg vil gå ang oppgradering..
        Og kjenner på meg at blir litt kjedelig å ikkje gjøre litt mer ut av det, siden eg har fri uker å kjeder meg litt av og til..

Eg har hatt er faring med Focal og Ground Zero komp sett. Og vil si uten tvil at Focal spilte bedre enn GZ.
        Hadde 2 sett med Focal 165KRX2 i en Jetta og det spilte noe vanvittig, GZ hadde eg 2 sett av GZUC 165X i en Dodge RAM. I dodgen hadde eg også noen 8" i dørene framme noe eg vurdere i Caddy`n også.

Så tenker eg får finne fram igjen fresen og glassfiberen og lage nye rom for høytalere i dørene framme.

Liten plan på hvordan eg har tenkt I dørene foreløpig er:
        2 Sett med Focal 165KRX2
        2 Stk fulltone GZ GZCF8-4 SPL

Vil tro det vil spille brukende i en liten kupe som i caddy`n fordi on det ikkje er helt tett inn til lasterommet.

Comment

Den ideen kan bli meget sexy. Men burde holde med 2 sett av krx. Uansett meget bra valg av komponenter.
          De 8" er fulltoner og "kan" ødelegge den behagelige lyden fra krx
          Men morro at du tar det fullt ut

Mvh Kim

Comment

Originally posted by kimafro View Post
            Den ideen kan bli meget sexy. Men burde holde med 2 sett av krx. Uansett meget bra valg av komponenter.
            De 8" er fulltoner og "kan" ødelegge den behagelige lyden fra krx
            Men morro at du tar det fullt ut

Mvh Kim

Eg tenkte ikkje eg skulle kjøre 8" som fulltone, men KRX trenger litt hjep på mellomtone nivå.
            Og med disse fulltone 8" så har en litt mer båndbredde å justere på, var ihvertfall det som var tanken da.

Comment

Working...
            X